Tuesday, September 3, 2013

Cosy outfit on the streets of Sankt Pölten

After one week in Austria I only can say that I want to get back there as soon as possible. 
Austrians are very simple in style, they like very comfy outfits, most of them wear only sneakers and flats, simple jackets and jeans. They want to be as light as possible. Talking about light stuff, I found in Austria lots of  low fat products which I simply can't live without.
Getting back to austian style, I wanted to feel very cosy and warm; there, the weather was not so friendly these days, so I chose to wear a leather jacket, skinny jeans and boots. To add my personal style to this outfit I picked a stripped blouse, a white cap and the item I can't live without in autumn - the scarf.
I bought a few scarves this summer (they were on sale; go to ZARA, Bershka, Stradivarius - you'll definitely find some interesting prints on low budget) and I just can't wait to show new outfits with them.

După o săptămână în minunata Austrie tot ce post spune este că de abia aștept să mă întorc.
Austriecii au un stil lejer, le plac ținutele simple, iar majoritatea poartă haine sport, adidași, balerini, blugi și hanorace. Ei vor să se simtă cât mai bine în hainele pe care le poartă, de aceea foarte mulți nu pun mare accent pe cum arată din punct de vedere stilistic. Vorbind de lucruri ușoare, am găsit în supermarketurile austriece multe produse light și am profitat de asta, sunt produse fără de care nu pot trăi :)
Revenind la stil, am zis să fiu și eu pe aceeași lungime de undă cu locuitorii și am îmbrăcat o geacă de piele, o pereche de blugi și mi-am încălțat bocancii cu ținte. Pentru că am vrut să-mi păstrez stilul și pe meleagurile austriece, am adăugat o bluză în dungi, o șapcă albă de bad boy (:D) și piesa de rezistență a toamnei - eșarfa.
Am achiziționat câteva eșarfe vara aceasta (de la reduceri, încă mai sunt modele drăguțe la ZARA, Bershka, Stradivarius, cu siguranță vei găsi ceva pe gustul tău și la un preț decent) și de abia aștept să vă arăt noi ținute cu ele.



 

 





 

Pants: H&M, Blouse: Only, Jacket, Bag: Bershka, Shoes, Scarf: Stradivarius, Cap: Tapout (it was a present)

No comments:

Post a Comment