Saturday, September 14, 2013

Fericire, te iubesc!

Sunt săgetător și asta cere sacrificii. Întotdeauna monetare, unerori de timp, alteori de personal.
Dacă este ceva în viața asta care să mă facă fericită cu adevărat acestea sunt călătoriile. Care? De toate felurile; începând de la „deja-prea-bătucitul” drum Sibiu-Arad până la excursiile spontane prin Europa. Sunt un călător și asta am zis-o demult, am menționat-o chiar și-ntr-o postare de pe blogul meu în care îmi exprimam entuziasmul de a parcurge kilometri întregi, în special cu trenul.
Da, sunt o fire spontană; de multe ori mi s-a întâmplat să mă decid să plec în călătorii într-un minut. Și au fost experiențe extraordinare.
Așa am făcut si în această vacanță care pentru mine nu s-a încheiat încă (și mă cuprinde o bucurie imensă). Iubesc timpul liber. Sunt îndrăgostită de libertate, de zile lungi și senine, de orașe vechi și mirosuri de altădată; de clădiri antice, de străduțe înguste, de lume frumoasă și zâmbete sincere. Pentru mine, orice evadare din cotidian e o binecuvântare. Orice detașare de monotonia vieții de zi cu zi înseamnă un zâmbet și mai mare pe fața mea. Și eu zâmbesc cu sufletul.

Am revăzut Austria, m-am bucurat de imensitatea grădinilor de la Schonbrunn; atât de mult îmi doream să-l revăd, îmi doream asta de când am fost prima dată acolo, îmi amintesc și acum – eram în clasa a XI-a și încă de atunci iubeam să vizitez locuri străine. M-am plimbat și m-am hrănit cu aerul vienez de care îmi era atât de dor. Eram ca un copil în mijlocul celor mai frumoase jucării; totul era verde, vântul destul de rece mă trezea din hipnoza care mă cuprindea încontinuu; îmi imaginam cum se plimba Sisi pe acele alei, cât de fericită să fi fost cu atâtea măreții în jurul ei. Toate sentimentele mi s-au adunat și eram parcă paralizată de fericire.

Am vizitat și Domul Sfântul Ștefan; eu sunt apropiată de spiritual, îmi place să intru în locașurile de cult și să povestesc cu Dumnezeu; nu sunt religioasă, dar îmi place să vorbesc cu El, să îl rog și să-i mulțumesc pentru bucuria pe care o trăiesc zi cu zi. M-am simțit bine-primită, atmosfera era splendidă, să nu mai vorbesc de clădire – pur și simplu impresionantă; uriașă și plină de detalii realizate cu măiestrie.

Cehia a fost o surpriză. Altă excursie spontană. Și scurtă. Am stat trei ore în Brno și nu am apucat să vizităm centrul. Am auzit multe despre orașul vechi și mult îmi doream să-l văd. Mi s-a promis totuși că ne vom întoarce și vom sta cel puțin două zile. În schimb am băut o cafea cehească – mă amuz spunând asta pentru că deh, peste tot unde merg în țări străine Lavazza e la ordinea zilei – și m-am plimbat prin cel mai mare „Fashion Mall” al orașului; într-adevăr e imens, dar m-a lăsat cam rece. Eu vroaim să mă plimb pe străduțe, să cunosc frumusețea orașului, să mă bucur de tot ce avea să-mi ofere. Rămân cu sufletul împăcat și cu speranța că se va întâmpla și asta în curând, doar promisiunea e promisiune :)

Și am văzut și Budapesta, drept e că doar din mașină; timpul care te presează e una din cele mai urâte fețe ale vieții. M-am bucurat de priveliștea de pe Podul cu Lanțuri, am savurat aerul rece și prietenos, m-am minunat de grandoarea numită Keleti – destinația trenului cu care călătoresc atât de des până în Arad și m-am distrat făcând poze din mers – și ce instantanee mi-au reușit!

Și drumul Sibiu-Arad și retur l-am făcut des în vacanța asta. Și-am făcut și baie-n Marea Neagră, am ascultat și am cântat folk în Vama Veche, am dansat în Stuf; mi-am revăzut vechii prieteni cunoscuți la Reporter XXI și mi-am făcut alții noi la Atelier 13 în cea mai tare tabără din lume, un fenomen național născut la Râul Alb.

Și acum mă așteaptă Grecia; pentru că sunt un călător :)

Și bucuria e și mai mare când călătorești cu oameni faini.

Asta e fericirea mea! 

Pe tine ce te face fericit? Ce zici de o Conferință despre Fericire? Vino pe 5 și 6 octombrie la
prima Conferință despre Fericire din Sud-Estul Europei, la București! Mai multe detalii găsești aici.



No comments:

Post a Comment