Tuesday, February 4, 2014

The Masculine Coat

When having to pick my outfit, the first thing I have in my mind is what masculine item to add to it.
I am not a very girlish person in terms of fashion, I prefer to dress more like a boy if it means coziness. Boyfriend jeans, simple tees, blazers, oversized coats - these are the most common clothes in my wardrobe. 
Of course, every outfit has to get my personal touch of femininity, in this one I chose to put on my favourite lipstick. 
However, in order to not look like a man, there shall be a balance between masculine and feminine styles in your outfit.

 Când trebuie să-mi aleg ținuta, primul lucru la care mă gândesc este ce piesă vestimentară masculină să-i adaug.
Nu sunt o persoană foarte „girlie” când vine vorba de modă; prefer să mă îmbrac mai degrabă ca un băiat dacă asta înseamnă confortabil. Jeanși boyfriend, tricouri simple, sacouri, jachete largi - acestea sunt cele mai frecvente piese din garderoba mea.
Bineînțeles, fiecare outfit trebuie să aibă nota mea de feminitate; în cel de mai jos am ales să port rujul meu preferat.
Totuși, pentru a nu arăta ca un băiat, trebuie să existe un echilibru între abordările masculine și feminine din ținute.

 



 

 

 
 
 
 
 



 

Coat: ZARA
Jeans: Cubus
Tee: Pull&Bear
Blazer: Massimo Dutti
Chelsea Boots: Deichmann
Beanie: H&M
Necklace: ZARA
Bag: Vintage






No comments:

Post a Comment